Zatočte se stresem. Jednou pro vždy.

7. Červen, 2018
adult-angry-beautiful-366063_small

Žijeme v hektické době. Ze všech stran se na vás valí povinnosti. A s nimi spojený stres, abyste vše zvládla na jedničku. Víme, jak se vyhnout problémům, které s sebou nadměrný stres přináší.

Popraskané koutky, časté infekce, nadměrná únava či vysoký krevní tlak. I to jsou některé z nepříjemností vyvolávaných stresem, který oslabuje imunitu. Navíc stres způsobuje nepříjemnosti nejen dospělým, ale také dětem. Vybalancujte svůj život a nestaňte se obětí stresu. Zde máte tipy, které vám pomohou život harmonizovat.

 

  1. Jeďte podle plánu

Denní, měsíční, každý harmonogram, který si připravíte a budete se jím řídit, vám ulehčí život. A odbourá stres. Je totiž velmi důležité nepracovat chaoticky. Ale naopak si důsledně promýšlet aktivity na celý den, týden. Když se totiž připravíte na to, jaké povinnosti vás čekají a kdy se jim budete věnovat, snižujete tím riziko, že toho budete mít najednou příliš. Kouč Milan Šmíd vysvětluje: „Nebojte se ve svém plánovači škrtat, jakmile si totiž zvizualizujete splněný úkol, ulehčí se vám. A budete mít pocit, že z hromady povinností pečlivě odebíráte jednu za druhou – a hlavně, že se daří!“

 

  1. A just ne

Soustřeďte se na opak aktivity, která vás přetěžuje, a najděte si tak rovnováhu. Šmíd vysvětluje: „Pokud v práci neustále sedíte, rozhýbejte se a zacvičte si. Jestli jste naopak v práci nebo doma neustále v pohybu a stojíte, dejte si nohy na stůl a dopřejte si chvíli klidu. Jestliže trávíte spoustu času komunikací s lidmi nebo jste přehlceni informacemi, najděte si místo, kde můžete být sami a vypustit všechny myšlenky.“ Jen díky tomu snadno najdete ztracenou rovnováhu.

 

  1. Najděte optimistický přístup k životu

Možná se vám zdá těžké si říci „ode dneška budu optimista“, ale aspoň se pokuste nebýt věčným pesimistou. Odborníci se shodují, že negativní myšlení člověka stojí několik let kvalitního života. Stres, frustraci či nechuť můžete omezit také zlepšením komunikačních schopností. Naučte se nejen vyprávět, ale také poslouchat. Smějte se! Vědci objevili spojení mezi svaly na tváři, které se zapojují při smíchu, a oblastí v mozku, která uvolňuje chemické látky způsobující pocit pohody.

 

  1. Buďte v páru

Lidé, kteří žijí v partnerství nebo manželství, jsou zdravější než ti svobodní. Šmíd dodává: „Možnost mít si s kým pohovořit o svých problémech a o koho se opřít je lepší než jakýkoliv nejúčinnější lék proti úzkosti – antidepresivum, apod.“ Pokud vás tedy trápí problémy, proberte je se svými nejbližšími. Získáte pocit, že na ně nejste sami. A už naši předci říkali, že sdílená bolest je poloviční bolestí.

 

  1. Začněte se hýbat

A pěkně zostra. Pocity deprese, úzkosti a další stavy snižuje fyzická aktivita. Nemusíte rovnou do fitka, stačí, když začnete chodit, věnovat se psovi, zahradě, apod. Fyzické aktivity by do vašeho dne měly patřit pravidelně. Jestliže tedy cítíte potřebu se projít, odložte na chvíli povinnosti a běžte se nadýchat čerstvého vzduchu. Neodkládejte to na později, až budete mít volno. To byste se také nemusela dočkat. Pečovat o sebe a odpočívat je nutné průběžně. Pohybem se v těle uvolňují endorfiny, vy si vyčistíte hlavu a třeba během vycházky přijdete na řešení problému, který vás dlouhodobě trápil.

 

  1. Hlídejte, co jíte

Dostatečný příjem kvalitního ovoce a zeleniny je nejlepší prevencí onemocnění. Jenže, kde máte jistotu, že tělu dáváte vše, co doopravdy potřebuje? Neodsuzujte proto potravinové doplňky, nenalétněte na negativní reklamy a hoaxy. Považujte je zkrátka za pomocníka, který pomáhá tělu dodat tolik minerálů a vitamínů, kolik organismus potřebuje… A vidíte, ze seznamu povinností si můžete odškrtnout permanentní kontrolu toho, co jíte.

Inspiraci pro zdravý životní styl hledejte například na www.walmark.cz/p/mentalni-cinnost

Share Button
Můžeš zanechat odpověď.

Zanech odpověď

Powered by WordPress | Designed by: free css template | Thanks to hostgator coupon codes and shared hosting